Wibroizolatory okrętowe1

Jednym z najważniejszych kryteriów branych pod uwagę przez inżynierów projektujących i wyposażających statki jest poziom komfortu, jaki statek może zapewnić swojej załodze i pasażerom.

Podstawową sprawą w zapewnieniu przyjaznego środowiska na pokładzie jest skuteczna redukcja wibracji i hałasów przenoszonych przez konstrukcję.
Wibroizolatory okrętowe TRELLEBORG od dziesięcioleci używane są na całym świecie przez przedsiębiorstwa stoczniowe, producentów silników okrętowych, wyposażenia statków i sprzętu pomocniczego. Stosowane są przy głównych i pomocniczych jednostkach napędowych, w systemach wydechowych i wentylacyjnych, jako elementy nośne i izolacyjne kabin i pokładów, chronią też sprzęt i wrażliwe na wstrząsy oprzyrządowanie elektroniczne.
Instalowane są zarówno na pokładach cywilnych jednostek pasażerskich i handlowych, jak i wojskowych okrętów wojennych, zaopatrzeniowych i łodzi podwodnych.

Wibroizolatory okrętowe TRELLEBORG produkowane są w Wielkiej Brytanii głównie pod handlową marką METALASTIK.
Z racji wymagań, jakim muszą sprostać, są to bardziej zaawansowane konstrukcje, nierzadko wyposażone w kilka osobnych elementów tłumiących, umiejscowionych w korpusie pod różnym kątem. Umożliwiają osiąganie różnych efektów tłumienia dla sił działających pionowo, poprzecznie czy skrętnie.
Są trwałe i niezawodne, zapewniając wiele lat wydajnej i bezpiecznej pracy.

Cechą szczególną wibroizolatorów METALASTIK, oprócz bardzo szerokiego zakresu elementów podstawowych, jest także możliwość opracowywania i wytwarzania praktycznie dowolnego nowego elementu, pod konkretną instalację, przy czym potrzeby Klienta są uwzględniane już na etapie projektowania.

 



Lista produktów:



 

sim Novibra SIM

  • Izolacja mniejszych i średnich maszyn, takich jak: wentylatory, pompy, urządzenia klimatyzacyjne i pomiarowe, silniki okrętowe, pojazdów i urządzeń ruchomych.
  • Wydłużona konstrukcja, powłoka antykorozyjna, mała sztywność pionowa, duża sztywność w kierunkach poprzecznych.
  • Specjalna, mocniejsza płyta dolna i górna osłona są zaprojektowane do przejmowania wysokich obciążeń udarowych.
  • Wibroizolatory posiadają zabezpieczenie antywstrząsowe (do 5 g).
  • Mogą być dostarczane z jednym z dwóch dostępnych regulatorów poziomu – standardowym HA oraz specjalnym, dla większych obciążeń.
cushyfloat Metalastik Cushyfloat

  • Doskonałe wibroizolatory ogólnego przeznaczenia.
  • Zaprojektowane w sposób zapewniający efektywną izolację wibracji i hałasu, generowanych przez urządzenia stacjonarne i ruchome.
  • Specjalna, wydłużona konstrukcja, zabezpieczająca przed nagłym uderzeniem lub wybiciem, ogranicza nadmierne przemieszczenia przy dużych obciążeniach dynamicznych.
  • Zastosowanie: izolacja średnio i wysokoobrotowych silników napędowych używanych na statkach, a także silników pojazdów lądowych, sprężarek, pomp, generatorów prądotwórczych i in.
cushymountcushymount_k Metalastik Cushymount oraz Cushymount ‘K’

  • Przejmują bardzo duże obciążenia przy dużych ugięciach.
  • Bardzo długi okres żywotności.
  • Idealne jako elastyczne podparcie średnioobrotowych silników Diesla, stanowiących główne napędy statków lub pomocnicze generatory prądotwórcze.
  • Dzięki specjalnym zintegrowanym zderzakom możliwe jest ograniczanie maksymalnych przemieszczeń w osi pionowej i poziomej.
  • Używane z powodzeniem z urządzeniami pracującymi w systemach wydechowych oraz przy posadawianiu konstrukcji stałych na pokładach statków.
dx Metalastik DX

  • Najnowsza wersja amortyzatorów z serii ‘D’ oferuje możliwości podobne do typów ‘D’ i Super ‘D’, z tą różnicą, że typ ‘DX’ posiada konstrukcję modułową, dostosowaną do różnych konfiguracji obciążenia i specyficznych miejsc mocowania.
  • Zapewnia doskonałe właściwości tłumienia akustycznego.
  • Pozwala na przesunięcia dynamiczne do 75 mm we wszystkich kierunkach.
equi Metalastik Equi-Frequency (Seria ‘Wielkie’)

  • Zakres bardzo dużych i ciężkich amortyzatorów.
  • Zaprojektowane specjalnie dla potrzeb wytłumiania urządzeń takich jak silniki napędowe statków, zespoły prądotwórcze, silniki turbin gazowych, fundamenty płytowe reaktorów i inne wielkogabarytowe urządzenia.
  • Wszystkie amortyzatory posiadają podobną charakterystykę sztywności pionowej i poprzecznej.
  • Elementy stalowe mogą być wykonane z materiału na bazie żelaza lub specjalnego materiału antymagnetycznego.
  • W celu dodatkowego zabezpieczenia przed wpływem oleju i ozonu elementy gumowe są pokrywane specjalnym lakierem.
  • Zakres możliwych jednostkowych obciążeń statycznych wynosi 40 – 215 kN.
htcushyfloat1htcushyfloat2 Metalastik HT Cushyfloat

  • Nowy typ amortyzatorów okrętowych z serii Cushyfloat.
  • Przeznaczony głównie dla wysokowydajnych silników, u których najistotniejsze jest przejęcie i wytłumienie obciążeń wynikających z momentu obrotowego oraz siły pchającej od śruby napędowej, a w drugiej kolejności wymagania izolacyjności.
  • Wyższa sztywność wzdłużna i charakterystyka sztywności w kierunku pionowym pozwalają na większe ugięcie amortyzatora.
sandwich Metalastik typ ‘Sandwich’ (Przekładkowy, Seria ‘Wielkie’)

  • Wibroizolatory specjalne, stosowane najczęściej w układzie V
  • Zastosowanie: jako elastyczne posadowienie dla wielkogabarytowych, średnioobrotowych jednostek napędowych typu Diesel, zespołów prądotwórczych i innych bardzo ciężkich maszyn.
  • Używane w pojazdach ciężkich i statkach.
  • Układ V zapewnia bardzo stabilne i trwałe połączenia, minimalizujące przemieszczenia i zachowujące dużą sprężystość i miękkość, gwarantującą wysoką izolację wibracji i hałasu.
  • Dostępne także z dodatkową płytą wzmacniającą korpus.
superdend2 superdend1 Metalastik Seria ‘D’ i Super ‘D’

  • Polecane szczególnie w tych przypadkach, w których najważniejsza jest izolacja wibracji o niskich częstotliwościach – jako zawieszenie silników napędowych statków morskich, generatorów Diesla i innych bardzo ciężkich maszyn.
  • Zazwyczaj używane jako izolatory przeciwwstrząsowe na pokładach jednostek wojskowych.
  • Specjalna konstrukcja umożliwia przesunięcia do 50 mm we wszystkich kierunkach.