Wibroizolatory kolejowe
Specjalna grupa wibroizolatorów METALASTIK, których przeznaczeniem jest izolacja sił dynamicznych i statycznych we wszelkich typach pojazdów szynowych.
Stosowane są w systemach głównych i pomocniczych zawieszeń lokomotyw i wagonów, w układach sterowania, łącznikach przegubowych, jako elementy nośne generatorów i innych urządzeń używanych w kolejnictwie.
Zapewniają skuteczną izolację wibracji i hałasu, gwarantują stabilność i bezpieczeństwo użytkowania, łatwy montaż i obsługę.
Duży wybór typów wibroizolatorów umożliwia ich właściwy dobór stosownie do rodzaju pracy i wymaganych parametrów.
Lista produktów:
|
Metalastik Bearer Springs Circular – Amortyzatory nośne okrągłe
- Podpory o dużej nośności.
- Zaprojektowane w celu umożliwienia obrotu wózka zwrotnego i uzyskiwania dużych przemieszczeń poprzecznych.
- Dzięki uniwersalnej konstrukcji mogą być stosowane także w innych przypadkach.
- Solidna, wytrzymała konstrukcja, łatwe w montażu.
|
|
|
Metalastik Spherilastik oraz pręty Control Links
- Typowe zastosowania obejmują: pręty sterujące trakcją i hamowaniem, przejmujące siły od momentu obrotowego, w pojazdach kolejowych i specjalnych, zamocowania amortyzatorów hydraulicznych, a także te przypadki, w których wymagana jest duża wytrzymałość radialna, w połączeniu z niską sztywnością obrotową.
- Pręty ‘Control Links’ są odpowiednie dla wszystkich typów pojazdów ciężkich, doskonale kontrolując dynamiczne siły trakcji i hamowania przekazywane na osie pojazdu.
- Dostępne w różnych długościach, do montażu wraz z tulejami gumowymi lub wibroizolatorami Spherilastik.
|
|
|
Vee
- Amortyzatory specjalnego przeznaczenia.
- Specjalna, mocna konstrukcja zapewnia bezpieczeństwo i niezawodność.
- Idealna charakterystyka sztywności powoduje, że typ VEE sprawdza się jako zawieszenie jednostek napędowych wszelkich pojazdów szynowych, użyteczności publicznej i towarowych.
- Dzięki trzem różnym wariantom sztywności zapewnione jest wysokie tłumienie wibracji i kontrola przemieszczeń.
|
|
|
Metacone™
- Łatwe w montażu, o zwartej i wytrzymałej konstrukcji.
- Elementy zawieszenia, w których część gumowa jest obciążana siłami działającymi jednocześnie na ściskaniu i ścinaniu.
- Szczególnie odpowiednie jako zawieszenie główne lekkich pojazdów szynowych.
|
|
|
Offset Shear Springs
- Wielowarstwowe sprężyny gumowe.
- Stosowane jako główne i pomocnicze zawieszenie pojazdów szynowych.
- Zazwyczaj instalowane w parach, mocowane kątowo w osi pionowej. Przez to elementy gumowe są obciążane jednocześnie na ściskaniu i ścinaniu, co prowadzi do uzyskania trzech różnych trybów elastyczności.
|
|
|
Metalastik Hour Glass Springs
- Opatentowane rozwiązanie, odpowiednie w przypadku zawieszenia głównego i pomocniczego w pojazdach ciężkich.
- Charakteryzują się dużym odchyleniem poziomym, które musi sprostać ruchowi obrotowemu wózka zwrotnego w pojazdach szynowych oraz wzrastającą sztywnością w przypadku występującego prawie stale okresowo ugięcia pionowego.
- W celu uzyskania doskonałej charakterystyki sztywności poziomej i pionowej w każdych warunkach, połowa wibroizolatora może być użyta razem z amortyzatorem pneumatycznym.
|
|
|
Metalastik Cushyfoot i Cushyfoot 'S’
- Odpowiednie dla zawieszenia rozmaitych typów maszyn, takich jak: silniki Diesla, zespoły generatorów, duże wentylatory, urządzenia hydrauliczne, zespoły napędowe wind i dźwigów.
- Typ Cushyfoot 'S’ posiada dodatkowo zderzak zabezpieczający i jest stosowany w pojazdach szynowych dla zawieszenia silników i urządzeń pomocniczych.
- Różne zakresy sztywności poprzecznych umożliwiają optymalną izolację i kontrolę ruchu.
|
|
|
Chevron
- Mogą pracować w trzech różnych trybach elastyczności – wzdłużnym, pionowym i poprzecznym.
- Stosowane dla zawieszenia łożysk osiowych ślizgowych wraz z urządzeniem smarującym w pojazdach szynowych.
- Pary sprężyn zamontowane w formie klinu, dzięki elementom gumowym zapewniają odpowiednią kompensację sił ściskających i ścinających.
|
|
|
Metalastik Air Spring Assembly – Amortyzatory pneumatyczne
- Idealne zawieszenie pomocnicze dla wszystkich rodzajów pojazdów pasażerskich.
- Zapewniają uzyskanie zawieszenia o niskiej częstotliwości własnej, a także niezmienną wysokość w czasie pracy.
|
|