Wibroizolatory okrętowe
Jednym z najważniejszych kryteriów branych pod uwagę przez inżynierów projektujących i wyposażających statki jest poziom komfortu, jaki statek może zapewnić swojej załodze i pasażerom.
Podstawową sprawą w zapewnieniu przyjaznego środowiska na pokładzie jest skuteczna redukcja wibracji i hałasów przenoszonych przez konstrukcję.
Wibroizolatory okrętowe TRELLEBORG od dziesięcioleci używane są na całym świecie przez przedsiębiorstwa stoczniowe, producentów silników okrętowych, wyposażenia statków i sprzętu pomocniczego. Stosowane są przy głównych i pomocniczych jednostkach napędowych, w systemach wydechowych i wentylacyjnych, jako elementy nośne i izolacyjne kabin i pokładów, chronią też sprzęt i wrażliwe na wstrząsy oprzyrządowanie elektroniczne.
Instalowane są zarówno na pokładach cywilnych jednostek pasażerskich i handlowych, jak i wojskowych okrętów wojennych, zaopatrzeniowych i łodzi podwodnych.
Wibroizolatory okrętowe TRELLEBORG produkowane są w Wielkiej Brytanii głównie pod handlową marką METALASTIK.
Z racji wymagań, jakim muszą sprostać, są to bardziej zaawansowane konstrukcje, nierzadko wyposażone w kilka osobnych elementów tłumiących, umiejscowionych w korpusie pod różnym kątem. Umożliwiają osiąganie różnych efektów tłumienia dla sił działających pionowo, poprzecznie czy skrętnie.
Są trwałe i niezawodne, zapewniając wiele lat wydajnej i bezpiecznej pracy.
Cechą szczególną wibroizolatorów METALASTIK, oprócz bardzo szerokiego zakresu elementów podstawowych, jest także możliwość opracowywania i wytwarzania praktycznie dowolnego nowego elementu, pod konkretną instalację, przy czym potrzeby Klienta są uwzględniane już na etapie projektowania.
Lista produktów:
|
Novibra SIM
- Izolacja mniejszych i średnich maszyn, takich jak: wentylatory, pompy, urządzenia klimatyzacyjne i pomiarowe, silniki okrętowe, pojazdów i urządzeń ruchomych.
- Wydłużona konstrukcja, powłoka antykorozyjna, mała sztywność pionowa, duża sztywność w kierunkach poprzecznych.
- Specjalna, mocniejsza płyta dolna i górna osłona są zaprojektowane do przejmowania wysokich obciążeń udarowych.
- Wibroizolatory posiadają zabezpieczenie antywstrząsowe (do 5 g).
- Mogą być dostarczane z jednym z dwóch dostępnych regulatorów poziomu – standardowym HA oraz specjalnym, dla większych obciążeń.
|
|
|
Metalastik Cushyfloat
- Doskonałe wibroizolatory ogólnego przeznaczenia.
- Zaprojektowane w sposób zapewniający efektywną izolację wibracji i hałasu, generowanych przez urządzenia stacjonarne i ruchome.
- Specjalna, wydłużona konstrukcja, zabezpieczająca przed nagłym uderzeniem lub wybiciem, ogranicza nadmierne przemieszczenia przy dużych obciążeniach dynamicznych.
- Zastosowanie: izolacja średnio i wysokoobrotowych silników napędowych używanych na statkach, a także silników pojazdów lądowych, sprężarek, pomp, generatorów prądotwórczych i in.
|
|
|
Metalastik Cushymount oraz Cushymount 'K’
- Przejmują bardzo duże obciążenia przy dużych ugięciach.
- Bardzo długi okres żywotności.
- Idealne jako elastyczne podparcie średnioobrotowych silników Diesla, stanowiących główne napędy statków lub pomocnicze generatory prądotwórcze.
- Dzięki specjalnym zintegrowanym zderzakom możliwe jest ograniczanie maksymalnych przemieszczeń w osi pionowej i poziomej.
- Używane z powodzeniem z urządzeniami pracującymi w systemach wydechowych oraz przy posadawianiu konstrukcji stałych na pokładach statków.
|
|
|
Metalastik DX
- Najnowsza wersja amortyzatorów z serii ‘D’ oferuje możliwości podobne do typów ‘D’ i Super ‘D’, z tą różnicą, że typ ‘DX’ posiada konstrukcję modułową, dostosowaną do różnych konfiguracji obciążenia i specyficznych miejsc mocowania.
- Zapewnia doskonałe właściwości tłumienia akustycznego.
- Pozwala na przesunięcia dynamiczne do 75 mm we wszystkich kierunkach.
|
|
|
Metalastik Equi-Frequency (Seria 'Wielkie’)
- Zakres bardzo dużych i ciężkich amortyzatorów.
- Zaprojektowane specjalnie dla potrzeb wytłumiania urządzeń takich jak silniki napędowe statków, zespoły prądotwórcze, silniki turbin gazowych, fundamenty płytowe reaktorów i inne wielkogabarytowe urządzenia.
- Wszystkie amortyzatory posiadają podobną charakterystykę sztywności pionowej i poprzecznej.
- Elementy stalowe mogą być wykonane z materiału na bazie żelaza lub specjalnego materiału antymagnetycznego.
- W celu dodatkowego zabezpieczenia przed wpływem oleju i ozonu elementy gumowe są pokrywane specjalnym lakierem.
- Zakres możliwych jednostkowych obciążeń statycznych wynosi 40 – 215 kN.
|
|
|
Metalastik HT Cushyfloat
- Nowy typ amortyzatorów okrętowych z serii Cushyfloat.
- Przeznaczony głównie dla wysokowydajnych silników, u których najistotniejsze jest przejęcie i wytłumienie obciążeń wynikających z momentu obrotowego oraz siły pchającej od śruby napędowej, a w drugiej kolejności wymagania izolacyjności.
- Wyższa sztywność wzdłużna i charakterystyka sztywności w kierunku pionowym pozwalają na większe ugięcie amortyzatora.
|
|
|
Metalastik typ 'Sandwich’ (Przekładkowy, Seria 'Wielkie’)
- Wibroizolatory specjalne, stosowane najczęściej w układzie V
- Zastosowanie: jako elastyczne posadowienie dla wielkogabarytowych, średnioobrotowych jednostek napędowych typu Diesel, zespołów prądotwórczych i innych bardzo ciężkich maszyn.
- Używane w pojazdach ciężkich i statkach.
- Układ V zapewnia bardzo stabilne i trwałe połączenia, minimalizujące przemieszczenia i zachowujące dużą sprężystość i miękkość, gwarantującą wysoką izolację wibracji i hałasu.
- Dostępne także z dodatkową płytą wzmacniającą korpus.
|
|
|
Metalastik Seria 'D’ i Super 'D’
- Polecane szczególnie w tych przypadkach, w których najważniejsza jest izolacja wibracji o niskich częstotliwościach – jako zawieszenie silników napędowych statków morskich, generatorów Diesla i innych bardzo ciężkich maszyn.
- Zazwyczaj używane jako izolatory przeciwwstrząsowe na pokładach jednostek wojskowych.
- Specjalna konstrukcja umożliwia przesunięcia do 50 mm we wszystkich kierunkach.
|
|